Minden jó, csak kellene még egy pár lóerő…

Minden jó, csak kellene még egy pár lóerő…

A féktávok jók, a kanyarsebesség rendben van, mégis várat magára az igazán jó eredmény Forgács Laci és Begala Tomi háza táján. A srácok tudják, hogy a problémát a motornál kell keresni, ezért Laci a Miskolc Rallye után nekilát a BMW-nek és megpróbál egy kicsit doppingolni a motoron, annak érdekében, hogy a következő versenyen már fel tudják venni a harcot a géposztályuk élmezőnyével. De, hogy ez mikor lesz? Arról Szabó Krisztiánt, Laci régi navigátorát, a csapat mindenesét kérdeztük, aki Miskolcon még előfutóként is navigált.
 

Egerben elég lobbanékony hangulatban ért véget a verseny Laciék számára. Mit kellett tennetek azért, hogy a Miskolc Rallye-n rajthoz tudjanak állni a fiúk?
 
Sajnos Egerben az utolsó gyorsasági szakasz első harmadában előtört egy tűzijáték az autó kipufogójából, amit az okozott, hogy lelazult az ékszíjtárcsa a főtengely végén. Jó lett volna, ha kibírja még a hátra lévő néhány kilométert és akkor rögvest egy célig tartó versennyel nyitják a fiúk a közös karrierjüket. A verseny után Laci – lévén, hogy ő az autószerelő is- felismerte a problémát, kiszerelte a motort a reaktortérből, kicserélte, amit kellett, új életet lehelt a motorba, ami meghálálta a törődést, lényegesen jobb lett a az ereje, mint amilyen Egerben volt.
 
Akkor tehát volt egy jó autótok, amivel nekivághattatok a Miskolc Rallye-nak.  
A jó autó kifejezés helyett én inkább a jobb autó megnevezést használnám. Az egri formájától tényleg jobb, üzembiztosabb autó lett Miskolcra a BMW-nkből. De a tulajdonságai még mindig messze állnak attól, hogy jó autóról beszéljünk és ez a fiúk időeredményein is meglátszott. Néztünk mi most külső és belső felvételeket a Miskolc Rallye után, amiken azt láttuk, hogy a kanyarsebességre és a féktávokra nem lehet panasz, de az emelkedőkön nagyon sokat kaptak Laciék. A motor erejével van a probléma. Voltak jó részeredmények, sikerült a géposztály élmezőnyéhez közel is autózni, de a végén nem tudott Laci és Tomi beférkőzni az első háromba. Az utolsó gyorsasági előtt még a negyedik helyen álltak, de a második Sátán sajnos kikaptak, így csak az ötödik hely jutott nekik ezúttal a kategóriában. Jelenleg azon törjük a fejünket, hogy a következő versenyig egy komolyabb felújítás és fejlesztés fog kelleni az autónak. A célunk, hogy fel tudjuk venni a versenyt az élmezőnyben autózó kategóriatársakkal, ahhoz pedig mindenképpen szükséges lesz a fejlődésre. Ezúttal sok dolga nem volt a szervizcsapatunknak, de nagyon köszönjük a munkájukat és a támogatóink segítségét. A pályák rendben voltak, ismert bükki pályák ezek, amikor Lacival versenyeztünk rajtuk, akkor mindkettőnknek nagyon tetszettek. A mostani versenynek jó volt a szervezése, az időbeosztása, nem lett etap egyik speciális sem, gyakorlatilag gond nélkül ment minden a maga útján, szerintem ilyennek kell lennie egy rallyeversenynek. Nem lehetett semmire panasz. A szervizpark is teljesen rendben volt. Minden adott volt egy jó versenyhez, mi nagyon örültünk, hogy ott lehettünk a Miskolc Rallye-n. Bízunk benne, hogy jövőre is hasonlóan jó pályákkal vár majd minket a rendezőség.
 
Készen lesztek e a Szombathely Rallye-ra a motor fejlesztésével?
 
Nem, de nem is szeretnénk rajthoz állni sem az Iseum Rallye-n sem a Veszprém Rallye-n. A tavalyi Szombathely Rallye-ról nekünk nagyon rossz élményünk van. Az volt életünk első és egyben utolsó murvás versenye Lacival. A negyedik kanyarban estünk egy embereset. Emiatt az összes murvaversenyt elengedtük, soha nem szeretnénk még egyszer murván rajthoz állni. Azt az összeget, amit most ezekre a versenyekre elköltenénk, inkább a motorra, az autóra költjük. Lesz helye minden Forintnak. A Székesfehérvár Rallye-n pedig reményeink szerint egy megerősödött, megbízható autóval térünk majd vissza a Rallye2 Bajnokságba.
 
Salánki Gábor – Rallye2.hu
2016. május 19. interjúk
vissza

Marco Racing Team Kft 2018 ©

Az oldalon található szöveg, kép és videóanyag szerzői jog védelem alatt áll. Bármilyen felhasználásuk más oldalakon csak az oldal tulajdonosának írásos beleegyezésével lehetséges!